dinsdag 21 januari 2014

Soggen


Er is veel gezegd over soggen. Dit is er ook weer een perfect voorbeeld van. Eigenlijk zou ik nu heerlijk moeten leren over het onderwerp leren (wat best tegenstrijdig is, maar goed, je leert er nog eens wat, hè), maar zoals jullie waarschijnlijk al goed hebben gegokt heb ik daar niet zoveel zin meer in.

De kans is groot dat jij nu ook eigenlijk aan het studeren zou moeten zijn. Maar toch zit je op het internet te browsen, opzoek naar grappige filmpjes van mensen die keihard op hun smoel gaan terwijl ze aan het schommelen zijn, of aan het speuren naar plaatjes die super herkenbaar zijn voor iedereen en dus een komedische waarde hebben.

Bij het soggen is het dan ook de kunst om het zolang mogelijk uit te stellen, maar wel je tijd productief te besteden. Bijvoorbeeld de aansluiting van je iPhone eens uitvoerig schoon te maken, want hoe vaak doe je dat nu werkelijk? Nooit! Nou ja zeg, als dat niet eens gelegitimeerd niet-studeren is! Gek genoeg is ons huis tijdens de tentamenweken plotseling een stuk schoner, is de koelkast opgeruimd en alles gesorteerd op houdbaarheidsdatum en zelfs de zolder opgeruimd. Tot op heden heb ik geen directe aanleiding hoe dit mogelijk is, alhoewel ik langzamerhand een theorie aan het ontwikkelen ben.

Uiteindelijk bereik je het punt dat je al ruim een kwartier aan het niet soggen bent en je keihard schreeuwt: “IK HEB GEEN ZIN MEEEEEEER!” Dit is het kritieke punt wanneer je moet realiseren dat je genoeg hebt geleerd. Je kunt inmiddels al heel goed reflecteren, een vaardigheid die heel veel mensen nog moeten leren.

Goed, ik heb inmiddels genoeg gesogd. Sog ze nog ff, hè.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten