zondag 19 januari 2014

Recepten


Is het je ooit opgevallen dat wanneer mensen, na- of voordat ze gegeten hebben, het recept gaan vertellen, en de luisteraar NOOIT op aan het letten is? Het is vergelijkbaar met een saai college volgen of het kijken naar Paul de Leeuw, plotseling is de aandacht van de persoon compleet verschoven naar iets anders.

Ik heb het ooit eens geprobeerd toen ik, na een naar mijn doen redelijk smaakvol gerecht, had gekookt.
“Eerst bak ik het rundvlees goudbruin, waarna ik wat poeder van gemalen stierballen eroverheen gooi. Vervolgens neem ik wat brandnetel vocht en laat dat langzaam warm worden. Oorspronkelijk komt het recept uit een kolonie van de maan, maar in de jaren 70 van de 24ste eeuw is het hierheen overgewaaid. Nadat het gehakt goudbruin is doe ik wat gemalen tomaat, ui, boomschors en paprika er doorheen, laat ook dat lekker knapperig worden. Daarna gooi ik een klein beetje peper en zout eroverheen. In de tussentijd heb ik al een ander pannetje klaar staan met hete olie waar ik de aardappeltjes in bak. Hier doe ik wat runderurine bij en laat dit lekker knapperig sudderen. Vervolgens warm serveren en eet smakelijk!”

Probeer het zelf eens, niemand die het op zal vallen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten