maandag 29 december 2014

Hoe versier je een vrouw – een praktische aanpak


Laatst liep ik over straat toen ik achter me opeens hoorde: “Oh mijn god, Johnny Depp!” Door alle commotie draaide ik me om en realiseerde me dat een jonge meid naar mij wees. Voor ik het wist werd ik omringd door vrouwen met notitieblokken en een pen in hun handen vragend om een handtekening en een selfie. Toen ik ze kalmeerde en zei dat ik niet Johnny Depp was, maar gewoon Willem - die ene Willem - werden ze helemaal wild. Ze konden het niet geloven dat ze niet Johnny Depp voor zich hadden, maar de enige echte Willem alom bekend casanova en parttime Don Juan. Voor ik het wist voerden drie ziekenwagens flauwgevallen meiden af. Later moest Rijkswaterstaat nog langs komen om alle nattigheid op te ruimen.

Mannen weten ook dat ik bekend sta als alledaags charmeur, en vaak krijg ik de vraag hoe je nou een vrouw versiert. Nou, dat varkentje zou ik wel eens even wassen dacht ik zo.

Allereerst begin je met een openingszin, mijn favoriet is dan ook: “Wat vinden 9 uit de 10 mensen leuk? Groepsverkrachting!”. Dan blijf je heel ongemakkelijk voor haar staan op een net iets te grote afstand om te laten merken dat je interesse in haar hebt, terwijl je met je vingers speelt omdat je zenuwachtig bent of ze zal lachen of niet. Jij weet net zo goed als ik dat ze natuurlijk niet zal lachen (dezelfde schaamte, iedere keer weer). Maar je moet blijven volhouden! Vrouwen vinden het namelijk geweldig als ze zich ongemakkelijk voelen en er een steeds dronkener wordende jongeman, met als enige doel om seks met haar te hebben, een beetje leuk aan het doen is.

Dan is het moment daar voor wat small talk. Onthoudt: je moet het luchtig houden, maar je moet niet teveel naar oppervlakkige dingen vragen zoals wat ze studeert, waar ze vandaan komt, hoeveel gasten ze al heeft geneukt et cetera.
Dat wilt zeggen dat je niet naar haar cv moet vragen, want die heeft ze waarschijnlijk toch niet bij zich. Tenzij het een sollicitatiegesprek is. Maar dan zou je haar ook niet moeten willen versieren. Relaties op de werkvloer zijn ongemakkelijk. Net als een afwijzing op de werkvloer, dat is nóg ongemakkelijker.

Anyway.

Je moet haar daarentegen ook niet vragen naar wat haar standpunt is over het werk van Goethe in evolutionair opzicht, de kans is groot dat je, net als ik, hier geen ruk verstand van hebt. De enige uitkomsten van deze vraag zouden kunnen zijn dat ze niet weet waar je het over hebt en vervolgens nog meer op je afknapt, of dat ze wel weet waar je het over hebt, maar jij niet en dat je alsnog voor lul staat.

Maar, het is belangrijk dat je het hoofd koel houdt. Daarom bestel je een drankje voor haar. Classic! Werkt altijd om op haar schuldgevoel in te werken dat ze bij je blijft staan en jij tegen haar aan kan praten. Biedt haar alles aan wat ze zou willen, en als ze afwijst bestel je als nog voor haar. Vrouwen houden er van als mannen voor ze beslissen, zeker als ze nog niet zeker weet hoe ze over je voelt. Maar bij jou weet ze dat inmiddels natuurlijk wel, tijger!
Bestel ook iets voor jezelf natuurlijk, een aanrader is cola met ijs, dan wek je niet de indruk dat je een ontzettend drankorgel bent die je in werkelijkheid wel bent.

Pak nu de ijsklontjes uit je glas cola en smijt ze op de grond, om vervolgens met de meest originele, totaal niet uit een reclame gejatte line te komen: “Zo, nu is het ijs gebroken, haha” terwijl je haar wanhopig aankijkt sijpelt het binnen dat ze zich nu echt heel ongemakkelijk voelt terwijl ze langzaam naar achter schuifelt.  Je weet: ‘Ik moet nu handelen!’ NU is het moment om toe te slaan, badboy! Go in for the kiss! Ondanks dat je je ongemakkelijk voelt, moet je ooit toeslaan!

Ze zal je waarschijnlijk van haar afduwen en je uitschelden voor ‘gluiperd’ en ‘creep’ en krijg je het zojuist voor haar bestelde drankje in je gezicht gesmeten. Vervolgens vertel je aan al je vrienden over ‘die bitch’ en hoe je ‘toch geen fuck om haar geeft’ terwijl je daarmee jezelf tegenspreekt en je er wel om geeft.
Na deze afwijzing zal je de rest van de avond waarschijnlijk wel de ontzettende drankorgel worden wat je eerst niet wilde laten blijken.

Nou, uiteindelijk werkt dit allemaal nooit en precies om die reden ben ik nog steeds single.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten