vrijdag 22 augustus 2014

LinkedIn

Toen ik 16 jaar oud was, vond ik een bijbaantje bij de Albert Heijn. Dit was een verantwoordelijk baantje. Ik was verantwoordelijk voor de doorloop van artikelen van de leverancier naar de klanten, en dit moest op een zeer representatieve wijze gebeurd worden, waarbij alle artikelen in perfecte omstandigheid in het zicht van de klant moest komen.

Ik was vakkenvuller.

Desalniettemin heb ik deze ervaring op mijn LinkedIn pagina staan. Want op LinkedIn denkt men niet in hokjes als ‘vakkenvuller’ of ‘afwasser’, maar ben ik ‘medewerker verkoopklaar, padhoofd pad 6 – wijnen en sappen specialist’ of ‘eindverantwoordelijke hygiëne porseleinwerken’.

Op LinkedIn wordt alles beter dan de werkelijkheid, net als met alcohol.
Mensen, banen en vacatures lijken plotseling een stuk interessanter, en niet alleen al omdat alles in het Engels geschreven is.

Bijna iedereen heeft ook wel een LinkedIn pagina, met het idee in hun achterhoofd dat “je er misschien wel een goede baan op na houdt”. Er is slechts een select clubje mensen dat ook werkelijk hun LinkedIn strak in de gaten houdt en helemaal up-to-date zijn.

En dit zijn ook de mensen die vaak verder geen flikker te doen hebben.


1 opmerking: